dissabte, 4 de juny del 2011

L'èxit de les reserves marines

Mentre aquí seguim tenint problemes per crear/ampliar les reserves marines (prenguis com exemple la polèmica de les Illes Formigues), a llocs ben propers del Mediterrani els nostres veïns d' Eivissa i Formentera s'estan plantejant ja l'ampliació de les seves reserves marines, encantats de l'èxit que estan tenint des de la seva creació.

No només és un plaer per la gent que hi viu veure aigües netes, un elevada biodiversitat i la major població de posidonia de tot el mediterrani, sino que a més han pogut comprovar com això va acompanyat d'uns elevats ingressos d'un turisme que hi va justament buscant això que cada vegada costa més de trobar.

Us deixo amb la noticía que va publicar la premsa Pitiusa la segona setmana de maig i amb dos links que hi fan referència ja el 2010.

El Gobierno estudia ampliar las reservas marinas de las Illes Balears

La ministra de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino, Rosa Aguilar, explicó la semana pasada que su Departamento, junto con el Govern Balear, estudia ampliar las reservas marinas en las islas, dado el buen resultado obtenido con los existentes. 
Aguilar respondía así en el Pleno del Senado a una pregunta del senador del grupo Mixto Arturo Bagur sobre la valoración del Govierno acerca de las Reservas Marinas y su posible ampliación en otras zonas de las Balears. 
El senador se refería a la creciente degradación de los mares por contaminación y sobreexplotación, por lo que se necesitan políticas de "buenas prácticas" para invertir la situación actual.
En su opinión, el Mediterráneo es un mar especialmente frágil, que ha sufrido una pesca poco respetuosa y está en una situación "casi límite", aunque con esas buenas prácticas se puede regenar.
La ministra recordó que en Balears está la reserva marina más joven, data del 2007 y está dando unos "extraordinarios".

Los recursos pesqueros de la Reserva de Es Freus casi se han triplicado desde el año 2000

 La ampliación en 2.000 hectáreas, pendiente del Govern


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright© Laura Guerrero Folch